Elektronická renesancia

kutless

Ponúkam vám najhorúcejšiu novinku, ktorú upiekli chalani z amerického Portlandu. Alternatívne, rokové kvinteto Kutless, vydalo svoj už šiesty štúdiový album a po neúspechu predchádzajúceho albumu „To Know That You're Alive“ (2008) boli na mieste mnohé otázky. Najmä či sa kapela po hudobnej stránke niekam posunie alebo začne stagnovať.

Chalani urobili výborný ťah a razom zotreli všetky úvahy a konšpirácie o ich hudobnom raste. Namiesto klasického disku vydali ich druhý worship album. No napriek tomu vysela vo vzduchu ešte jedna veľmi dôležitá otázka: Vyrovná sa nový album aspoň trochu najúspešnejšej platni Strong Tower? Počet predaných albumov je teraz ešte ťažko posudzovať keďže je starý len niekoľko dní, no ohlasy, ktoré som sledoval na rôznych fórach nasvedčujú, že sa tak môže kľudne stať.

Album otvára jeden z najpopulárnejších, klasických, kresťanských hymnov, It is Well. Text je samozrejme rovnaký, ale hudba je aktualizovaná a nesie sa ňou výrazná elektronická renesancia v podaní Kutless. Najmä úvodné intro, ak môžem takto nazvať začiatok piesne, mi pri prvom počutí takmer vyrazilo dych. No a celkový dojem z piesne je nádherný. Album samotný ponúka niekoľko ďalších, nádherných chvál ako „Hungry,” „God Of Wonders,” a „Remember Me,”ale Kutless „neniesli len cudziu kožu na trh“ (samozrejme v úvodzovkách)! Tiež ponúkajú nový materiál v podobe ich vlastných, autentických piesní. Z ich hudby je hmatateľne cítiť živý, osobný vzťah s našim spasiteľom Ježišom Kristom s ktorým je aj nemožné možné o čom hovorí aj úžasná pieseň „What Fait Can Do“. Kutless nenesú len nálepku kresťanskej kapely, ako mnohé iné z ktorích sa plynutím času odlepuje, ba na niektorých už dávno chýba, ale Kutless žijú živú vieru čo je viac než len imponujúce. Samotný líder kapely Jon Micah Sumrall sa vyjadril, citujem: My nepíšeme len hudbu a texty. My žijeme našu hudbu a naše texty! A musíme si uvedomiť, že worship je niečo čo by sme mali robyť každý jeden deň.”

Album It is Well je najhlbším vyjadrením ich najvnútornejších pocitov! Je to album, ktorý vzdáva chválu najvyššiemu Bohu skrz omladzujúcu, elektronickú renesanciu. Každý fanúšik „light rocku“ si tento album zamiluje!

Vydavateľstvo: BEC Recordings
Dĺžka: 12 trekov: 44 minút, 24 sekúnd
Vydaný: 20 októbra 2009