Newsboys - GO

27. november 2008

Disk obsahuje 11 vynikajúco melodicky a rytmicky spracovaných pop-rokových piesní, plných energie a elánu. Hneď na prvé počutie ma upútal chrapľavý hlas speváka a lídra kapely Petra Furlera

Asi pred dvoma týždňami som sa prehraboval vo svojom PC a narazil som na ostatný album od skupiny Newsboys z roku 2006 s názvom GO. Disk obsahuje 11 vynikajúco melodicky a rytmicky spracovaných pop-rokových piesní, plných energie a elánu. Hneď na prvé počutie ma upútal chrapľavý hlas speváka a lídra kapely Petra Furlera, ktorý mi strašne pripomína hlas Marka Stuarta zo skupiny Audio Adrenaline. Skúste si ich porovnať... Na albume nie je vyslovene pomalá skladba a to robí album takým šťavnatým. Snáď ešte skladbu Let It All Come Out by som zaradil k jemnejším veciam. Určite niektorým z vás bude známa pieseň I am free, pretože túto pieseň použil Ondrej v zostrihu zo stretka Nech to neskončí. Ondrík máš vkus :-). Mne osobne sa veľmi páči pieseň In Wonder, ktorá je takou typickou rokovou oddychovkou. Celý album je odpoveďou na povolanie k veľkému poslaniu byť Kristovým hlasom v tomto svete, čo je zašifrovane aj v názve albumu.

Povedzme si ešte niečo o členoch a histórii kapely. Skupina vznikla už v roku 1985 a odvtedy chlapci vydali 12 štúdiových a 3 výberové albumy, medzi ktorými je aj výberovka z roku 2007 The Greatest Hits. Kapela má za sebou 4 Grammy nominácie a 23 nominácií na Dove Awards, z ktorých 5 krát túto cenu vyhrala. Okrem speváka Petra Furlera ku kapele patria Duncan Phillips (bicie a perkusie), Jeff Frankenstein(klávesy) a Paul Colman(gitara). No nik z týchto pánov nebol pri zrode Newboys. Zakladajúcimi členmi boli Phil Joel, Bryan Olesen a Sean Taylor, ktorí sa so skupinou rozlúčili už skôr, a napriek tomu kapela stále hráva. Aj to je dôkazom toho, že čo je Božie, to pretrvá. A Newsboys sú určite Božím nástrojom.

Tento ale aj ostatné albumy si môžete kúpiť vo vydavateľstve Rosa.
newsboys.com

by Tino