Hillsong United - Beautiful Exchange

files/upload/hillsong2.jpegBiblia v knihe žalmov vraví, „Chváľte Pána, spievajte mu  novú pieseň!“. Kapely ako Hillsong United vychrlia každý rok desiatky „nových“ piesní. No pri ich ostatnom albume Beautiful Exchange mi behá po rozume otázka, či sú tieto piesne vskutku nové alebo len obalené v šate nového albumu. Odpoveď závisí na tebe ako poslucháčovi.

Beautiful Exchange ponúka niekoľko zaujímavých hudobných momentov, ale aj zopár nudných pasáži, ktoré sa javia ošúchané. No aj napriek tomu je dynamika chvál pri hlbšom započúvaní sa strhujúca. Jednoduché texty a monumentálne melódie (The Father's Heart  Beautiful Exchange) vedia poslucháča vtiahnuť hlboko do srdca chvály a rozpáliť v ňom obrovskú túžbu po uctievaní. Navyše sú veľmi ľahko zapamätateľné a preto si priam pýtajú miesto v tvojej osobnej modlitbe.

Niečo nové priniesli spolu s piesňami aj ich autori. V Hillsongu prebehla výmena generácií. United reprezentujú najmä Brooke Fraser, Joel Huston, Jonathan Douglass (J.D.), Jad Gillies, Timon Klein a ďalší mladí interpreti.

Disk otvárajú dve dynamickejšie skladby Our God is love a Open my eyes, ale pravdu povediac pripomínajú niektoré zo starších piesní. Najmä Open my eyes mi nápadne pripomína song Look to You.  Prvou vskutku výraznou osobnosťou albumu je pieseň Forewer reign. Táto pieseň osloví najmä príťažlivým textom, ktorý pochopí azda každý aj bez lepšej znalosti angličtiny i chytľavou rytmikou. Chválovou lahôdkou je Like Incense/Sometimes By Step. Hoci je dlhšia, je plná intimity a jedinečnosti. Na druhej strane najlepšou z tých rýchlejších piesní na albume je song You. Je o radosti, šantení a mladosti. Do srdca chvály sa vraciame piesňou Love like fire. Či je to pre jej hĺbku alebo pre niečo iné to neviem, ale isté je, že táto pieseň strhne ľudí na kolená. Opäť dominuje ohromný text, ktorý vyznáva: "Your love is like fire, it burns for all to see; my only desire to worship at your feet so let this fire consume my life." ( „Tvoja láska je ako oheň, horí, aby všetci videli. Mojou jedinou túžbou je uctievať ťa pri tvojich nohách, nech ten oheň pohltí môj život.“). Titulná skladba celého albumu Beautiful Exchange spieva príbeh o našej nehodnosti a spáse, ktorá prišla aj napriek tomu skrze Ježiša Krista.

To čo robí Hillsong je obdivuhodné no ešte obdivuhodnejšie je ako to robí. Stačí otvoriť uši, srdce a spievať spolu s nimi.

Vydavateľ: Hillsong / EMI CMG
Dĺžka albumu: 13 trackov: 75 minút, 6 sekúnd