The Elements

Zdravím všetkých priaznivcov dobrej kresťanskej hudby. Dnes bude znova reč o slovenských hudobníkoch. A dokonca aj o kvalitnej music. Ak vám to doteraz nešlo veľmi dokopy, dúfam, že tento názor sa po spoznaní Elementov zmení. Táto pomerne mladá kapela má korene v Čiernom Balogu. O štýle ich hudby hovorí veta progresívne ladený rock-metal. Nie je to typická chválová skupina, no jej členovia sa hrdo hlásia ku Kristovi a dokazujú to tiež niekoľkými priamočiarejšími textami, ako je skladba Mocný kráľ či Smutná. Ale každý text je malým umeleckým dielom.

Kapelu tvoria ju štyria chalani - Peter Šulek (prezývaný Frodo pre výraznú podobnosť s filmovým predchodcom :D) - vokály, bassgitara, Stanislav Švantner - gitara, Dušan Veverka- klávesy, gitara, Martin Šulek - bicie, a jedna speváčka s vyštudovaným operným spevom - Stanka Kokavcová - vokály, klávesy. V tejto zostave sa prvýkrát predstavili v roku 2005 debutom Out of the Dark. Album vytýčil smer ich ďalšej hudobnej ceste, no ako posúdili vzdelanejší odo mňa, bolo ešte na čom pracovať. A kapela, zdá sa, nezaváhala. Dala si trojročnú ,,pauzu“, počas ktorej však technicky a hudobne naozaj pokročili. Vidieť a počuť to môžeme na albume Inner fight for freedom, ktorý jednoznačne patrí k špičke slovenskej hudby. Obsahuje deväť vynikajúcich skladieb - na posúdenie ukážka... ale album odporúčam kúpiť. No a k úvodnej Inner fight for freedom (vnútorný boj za slobodu) je už na svete aj videoklip:

Skupina má za sebou taktiež riadny počet koncertných vystúpení, dokonca aj v zahraničí.Vystupuje tiež na mnohých slovenských kresťanských festivaloch ako Verím Pane, Voľnosť na Nevoľnom, Campfest či Lumen a na vlastné uši a oči môžem povedať, že to stojí za to.

Tak ostáva mi len dúfať, že Elementi si aj medzi nami nájdu svojich fanúšikov a snáď si na oslavu nášho Kráľa zaskáčeme spolu aj na ich koncerte.

by Nika

theelements.sk